fbpx

Regulamin

28 stycznia 2025

Regulamin 15. Międzynarodowego Konkursu Muzycznego im. Michała Spisaka

 

Międzynarodowy Konkurs Muzyczny im. Michała Spisaka odbywa się co dwa lata, w zmiennych specjalnościach instrumentalnych, stanowiących zręb składu orkiestry symfonicznej.

 

I.                  ORGANIZATOR

Pałac Kultury Zagłębia, z siedzibą w Dąbrowie Górniczej (41-300), Plac Wolności 1, nr NIP 629-001-58-16, wpisany do Rejestru Instytucji Kultury Gminy Dąbrowa Górnicza pod nr 3/2008.

 

II.              WSPÓŁORGANIZATORZY

• Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach

• Gmina Dąbrowa Górnicza

 

III.            FORMUŁA KONKURSU

1. Konkurs odbywa się w dziedzinie kultury i sztuki.

2. Konkurs odbędzie się w dniach 1–10 października 2025 w następujących specjalnościach:

·         skrzypce

·         altówka

·         wiolonczela

3. Konkurs może zostać odwołany z przyczyn niezależnych od Organizatora. W przypadku odwołania Konkursu, uczestnikowi zostanie zwrócona wniesiona opłata wpisowa.

4. Konkurs może zostać odwołany wskutek siły wyższej i/lub zdarzeń i/lub innych okoliczności niezależnych od woli Organizatora, którym nie można było zapobiec. Za siłę wyższą i/lub zdarzenie losowe uznaje się zjawiska o charakterze nadzwyczajnym, których nie sposób było przewidzieć i których skutkom nie można było zapobiec nawet przy dołożeniu najwyższej staranności, w szczególności takie jak: pożar, powódź, strajk, działania wojenne, zamieszki wewnętrzne, zamach terrorystyczny, akty władzy publicznej, żałoba narodowa, epidemia.

 

IV.           KANDYDACI

1. Warunkiem przystąpienia Kandydata do Konkursu jest spełnienie wszystkich warunków określonych w niniejszym regulaminie.

2. Konkurs adresowany jest do muzyków wszystkich narodowości urodzonych po 1 października 1995.

3. Kandydatem do uczestnictwa w Konkursie może być każda osoba fizyczna posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawych. Osoby ograniczone w zdolności do czynności prawych, w tym osoby, które nie ukończyły 18. roku życia, mogą wziąć udział w Konkursie za pisemną zgodą przedstawiciela ustawowego.

 

V.            REJESTRACJA I KWALIFIKACJA DO KONKURSU

1. Rejestracja w Konkursie jest równoznaczna ze zgodą na udział w Konkursie oraz z zapoznaniem się i akceptacją wszystkich postanowień niniejszego regulaminu.

2. Termin rejestracji w Konkursie upływa 15 lipca 2025r. Zgłoszenia dostarczone po ww. terminie, niespełniające wszystkich warunków rejestracji lub niekompletne będą przez Organizatora odrzucone.

3. W przypadku liczby zgłoszeń przekraczającej 40 osób w poszczególnej specjalności Organizator dopuszcza przeprowadzenie preeliminacji. Podstawę oceny w preeliminacjach stanowi materiał audio-wideo, zawierający nagranie (bez cięć i montażu) kandydata z wykonaniem określonego repertuaru. Repertuar nagrania audio-wideo do preeliminacji:

a) dla specjalności skrzypce:
dwie kontrastujące części z wybranych do I etapu tańców Johanna Sebastiana Bacha

b) dla specjalności altówka:
dwie kontrastujące części z wybranych do I etapu tańców Johanna Sebastiana Bacha

c) dla specjalności wiolonczela:
dwie kontrastujące części z wybranych do I etapu tańców Johanna Sebastiana Bacha

Ostateczna decyzja o przeprowadzeniu preeliminacji należy do Organizatora.

4. Powiadomienie kandydatów o prawidłowej rejestracji oraz zakwalifikowaniu się do I etapu Konkursu nastąpi drogą elektroniczną (e-mail) do 31 lipca 2025.

5. Organizator nie zwraca kandydatom nadesłanych dokumentów.

6. Rejestracja odbywa się za pomocą formularza zgłoszeniowego dostępnego na oficjalnej stronie Konkursu spisakfestiwal.palac.art.pl / spisakfestival.palac.art.pl. Do formularza zgłoszeniowego wymagane jest dołączenie następujących załączników:

a) Krótka nota biograficzna do wykorzystania w publikacjach związanych z Konkursem. Nazwy własne należy podawać w poprawnej i pełnej formie np. imiona, nazwiska, nazwy instytucji. Długość noty nie może przekroczyć 1800 znaków ze spacjami. Notę należy załączyć w formacie .doc lub .docx, w możliwych dwóch wersjach językowych: w języku polskim lub w języku angielskim. Notka powinna zawierać hasłowo następujące informacje:

·         imię i nazwisko kandydata

·         jeżeli kandydat jest obecnie uczniem/studentem – pełną nazwę szkoły oraz rok nauki

·         jeżeli kandydat jest absolwentem – pełną nazwę szkoły oraz rok ukończenia

·         osiągnięcia artystyczne (prezentacje sceniczne, nagrody i wyróżnienia w konkursach, nagrania studyjne)

Organizator zastrzega sobie prawo do skrótów, redakcji i edycji not.

b) Dwie aktualne fotografie (w tym przynajmniej jedna fotografia portretowa) do wykorzystania w publikacjach związanych z Konkursem. Fotografie należy załączyć w formacie .jpg lub .tiff, w rozdzielczości minimum 300 dpi.

c) W przypadku osób niepełnoletnich zgoda na udział w Konkursie podpisana przez przedstawiciela ustawowego(do pobrania ze strony Konkursu).

d) Nagranie audio-wideo, w jakości co najmniej HD, powinno zostać wykonane bez cięć i montażu, w odpowiedniej jakości wizualnej i dźwiękowej, umożliwiającej odbiór bez zniekształceń, rozmyć, wahań natężenia dźwięku. W nagraniu powinna być pokazana cała sylwetka Kandydata, en face. Kandydat zamieszcza nagranie opatrzone imieniem, nazwiskiem i specjalnością na niepublicznym kanale YouTube. Następnie udostępnia je Organizatorowi zamieszczając w formularzu zgłoszeniowym link, wyłącznie w celu przeprowadzenia preeliminacji. Niedopełnienie powyższych wymogów skutkować będzie niedopuszczeniem materiału do preeliminacji.

 

VI.           OPŁATY

1. Opłata wpisowa wynosi 100 EURO lub równowartość tej kwoty w PLN, przeliczonej zgodnie ze średnim kursem NBP obowiązującym w dniu poprzedzającym dzień dokonania wpłaty. Opłatę należy wpłacić na rachunek bankowy Organizatora:

Pałac Kultury Zagłębia

Bank PeKaO SA

nr konta: 85 1240 4272 1111 0000 4835 1254

IBAN PL 85 1240 4272 1111 0000 4835 1254

Kod SWIFT: PKOPPLPW

Tytuł przelewu: imię i nazwisko Kandydata + (tu proszę wpisać specjalność instrumentalną Kandydata) 15. Międzynarodowy Konkurs Muzyczny im. Michała Spisaka.

2. W przypadku rezygnacji z udziału w Konkursie opłaty nie podlegają zwrotowi.

3. W ramach opłaty Uczestnik ma prawo skorzystać z usług akompaniatora, zapewnionego przez Organizatora w zakresie jednej próby oraz jednego występu konkursowego w I i II etapie. Kandydatowi przysługuje możliwość zgłoszenia w formularzu własnego akompaniatora, a Organizator nie ponosi kosztów jego wynagrodzenia, zakwaterowania oraz pobytu.

4. Koszty przelewu bankowego ponosi Kandydat.

5. Ostateczny termin wpływu środków z tytułu opłaty wpisowej na konto Organizatora upływa w dniu 31.07.2025r.

 

VII.          PRZEBIEG KONKURSU

1. Koncert Inauguracyjny odbędzie się 1 października 2025.

2. Przesłuchania konkursowe są otwarte dla publiczności i odbędą się w trzech etapach:

• I etap (2–3 października 2025) – przesłuchania uczestników. W przypadku dużej liczby zgłoszeń, Organizator przewiduje dodatkowe sesje.

• II etap (4–6 października 2025) – w danej specjalności zostanie dopuszczonych nie więcej niż 12 uczestników. W szczególnych przypadkach Jury może zwiększyć liczbę zakwalifikowanych uczestników o 1 osobę w każdej specjalności.

• III etap (7–9 października 2025) – w danej specjalności zostanie dopuszczonych nie więcej niż 4 uczestników. W szczególnych przypadkach Jury może zwiększyć liczbę zakwalifikowanych uczestników o 1 osobę w każdej specjalności. III etap odbędzie się z towarzyszeniem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Zabrzańskiej pod dyrekcją Sławomira Chrzanowskiego. Organizator zakwalifikowanym uczestnikom zapewnia jedną próbę z orkiestrą.

3. Uczestnicy zobowiązani są przybyć minimum 1 godzinę przed przesłuchaniami każdego z etapów Konkursu.

4. Podczas rejestracji w Biurze Konkursu uczestnik jest zobowiązany okazać dokument urzędowy poświadczający tożsamość oraz datę urodzenia (dowód osobisty, paszport).

5. Podczas wszystkich etapów Konkursu obowiązuje alfabetyczna kolejność przesłuchań, począwszy od litery wylosowanej przez Organizatora. Ze względów organizacyjnych, z ważnych powodów lub za zgodą przewodniczącego Jury, Biuro Konkursu ma prawo dokonywania zmian w kolejności przesłuchań w ramach jednego dnia. Kolejność przesłuchań w formie listy będzie każdorazowo zamieszczana w dzień poprzedzający przesłuchanie w następujących punktach:

• Pałac Kultury Zagłębia

• Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach

• miejsce zakwaterowania uczestników

• strona internetowa spisakfestiwal.palac.art.pl (spisakfestival.palac.art.pl)

6. Koncert Laureatów odbędzie się 10 października 2025. Podczas Koncertu Laureatów nastąpi uroczyste wręczenie nagród i wyróżnień. Wszyscy laureaci zobowiązani są do udziału w Koncercie Laureatów bez dodatkowej gratyfikacji. Absencja jest równoznaczna z rezygnacją z przyznanej nagrody pieniężnej. Program zostanie ustalony przez Jury w porozumieniu z laureatami. Laureaci zobowiązani są do wykonania programu zgodnie z ww. ustaleniami.

 

VIII.         ZAKWATEROWANIE

1. Organizator zapewnia pobyt oraz pokrywa koszty zakwaterowania uczestnikowi na czas udziału w Konkursie. Organizator nie zapewnia pobytu osobom towarzyszącym uczestnikom.

2. Uczestnicy pokrywają indywidualne koszty podróży i wyżywienia.

3. Organizator nie pośredniczy w uzyskaniu wizy. Na indywidualną prośbę uczestnika Organizator może wydać zaświadczenie o uczestnictwie w Konkursie.

4. Organizator nie pośredniczy w uzyskaniu ubezpieczenia zdrowotnego na czas pobytu w Polsce. Zalecane jest posiadanie ww. ubezpieczenia ze względu na nieprzewidziane wypadki.

 

IX.           JURY

1. Jury Konkursu składa się z wybitnych artystów muzyków polskich i zagranicznych.

2. Skład Jury zostanie podany do publicznej wiadomości przed rozpoczęciem Konkursu.

3. Regulamin prac Jury zostanie ustalony na pierwszym posiedzeniu Jury, przed rozpoczęciem przesłuchań konkursowych.

4. Punktacja Jurorów może zostać upubliczniona po każdym z etapów Konkursu. Wyniki Konkursu są średnią z drugiego i trzeciego etapu przesłuchań.

5. Decyzje Jury są nieodwołalne i niezaskarżalne.

 

X.             NAGRODY

1. Wszystkim uczestnikom przyznawane są dyplomy:

• I etap – dyplom uczestnictwa

• II etap – dyplom półfinalisty

• III etap – dyplom finalisty

 

2. Finalistom w każdej specjalności mogą zostać przyznane nagrody:

• I nagroda – 16 000 zł brutto oraz statuetka

• II nagroda – 12 000 zł brutto oraz statuetka

• III nagroda – 9000 zł brutto oraz statuetka

• wyróżnienie – 6000 zł brutto

 

3. Od nagród zostanie potrącony podatek, zgodnie ze stanem prawnym obowiązującym w Polsce 10 października 2025.

4. Przyznane nagrody pieniężne zostaną przekazane na rachunek bankowy wskazany przez laureata, w terminie do 30 dni od dnia zakończenia Konkursu, pod warunkiem dostarczenia Organizatorowi prawidłowych danych zawierających: pełne imię i nazwisko właściciela konta bankowego, pełną nazwę banku i numer rachunku bankowego, na który ma być przekazana nagroda.

5. Przyznane nagrody pieniężne w Konkursie zostaną przekazane na rzecz laureatów po wcześniejszym przekazaniu Organizatorowi wszystkich danych wymaganych do uregulowania kwestii zryczałtowanego podatku dochodowego, zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w wysokości 10% wartości nagrody. Organizator Konkursu jako płatnik przekaże zryczałtowany podatek do właściwego urzędu skarbowego w imieniu laureatów.

6. Zdobywcom nagród przysługuje tytuł: Laureat 15. Międzynarodowego Konkursu Muzycznego im. Michała Spisaka.

7. Jury ma prawo zmienić liczbę i układ nagród i wyróżnień podanych w niniejszym regulaminie z zastrzeżeniem, że ogólna kwota nagród i wyróżnień nie może zostać zwiększona, a wysokość kwot poszczególnych nagród i wyróżnień nie ulegnie zmianie.

8. Jury ma prawo nie przyznać poszczególnych nagród i wyróżnień.

9. Niezależnie od ww. nagród i wyróżnień mogą zostać przyznane nagrody pozaregulaminowe. W przypadku przyznania nagród pozaregulaminowych o ich podziale decyduje Jury.

 

XI.           PRAWA AUTORSKIE I PRAWA POKREWNE

1. Uczestnicy wyrażają zgodę na utrwalanie (szczególnie w postaci zdjęć i nagrań wideo), wykorzystanie i publikację swojego wizerunku za pośrednictwem dowolnego medium, w tym w wersji elektronicznej w globalnej sieci WWW (Internet), mediach społecznościowych oraz w formie drukowanej.

2. Z chwilą artystycznego wykonania utworów, Uczestnicy Konkursu przenoszą nieodpłatnie na Organizatora przysługujące im prawa pokrewne, takie jak prawa do artystycznych wykonań, bez ograniczeń terytorialnych, na cały okres trwania tych praw.

3. Uczestnicy przenoszą na Organizatora prawa do artystycznych wykonań utworów na poniższych polach eksploatacji:

a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania – wytwarzania określoną techniką egzemplarzy artystycznego wykonania, w tym zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową,

b) w zakresie obrotu egzemplarzami, na których artystyczne wykonanie utrwalono – wprowadzania do obrotu, użyczania lub najmu egzemplarzy,

c) w zakresie rozpowszechniania artystycznego wykonania w sposób inny niż określony w lit. b – nadawania, reemitowania oraz odtwarzania, chyba że są one dokonywane za pomocą wprowadzonego do obrotu egzemplarza, a także publicznego udostępniania utrwalenia artystycznego wykonania w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.

4. Artystyczne wykonania mogą być eksploatowane przez Organizatora w całości lub we fragmentach, samoistnie lub w połączeniu z innymi utworami, artystycznymi wykonaniami lub dźwiękami lub/i podmioty uprawnione/umocowane przez Organizatora.

5. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za naruszenie praw osób trzecich przez uczestnika Konkursu.

 

XII.          OCHRONA DANYCH

1. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia udziału w Konkursie.

2. Dane osobowe podane w formularzu zgłoszeniowym będą przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/79 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie ochrony danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO). Podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. a RODO.

3. Administratorem podanych danych będzie Pałac Kultury Zagłębia z siedzibą w Dąbrowie Górniczej przy Placu Wolności 1, w okresie od daty ich podania przez okres 2 lat. W przypadku przyznania nagród, dane osób nagrodzonych będą przetwarzane do celów księgowych przez okres 5 lat.

4. Dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia oraz promocji 15. Międzynarodowego Konkursu Muzycznego im. Michała Spisaka.

5. Na podstawie odrębnej zgody dane osobowe w postaci adresu e-mail będą przetwarzane w celu informacji uczestników o kolejnych edycjach Konkursu do czasu wycofania zgody przez uczestnika. Wycofanie zgody jest dobrowolne.

6. Dane osobowe mogą zostać przekazane następującym podmiotom:

• Dane osobowe w postaci imienia i nazwiska zostaną przekazane podmiotom świadczącym usługi noclegowe w celu organizacji zakwaterowania uczestników. Dane zostaną również zamieszczone na stronach internetowych Organizatora: spisakfestiwal.palac.art.pl; spisakfestival.palac.art.pl; palac.art.pl w celu informowania uczestników o kolejności przesłuchań, harmonogramie prób oraz wynikach poszczególnych etapów Konkursu.

• Dane osobowe tych uczestników, którzy zgłosili zapotrzebowanie na zapewnianego przez Organizatora akompaniatora, zawierające informację w postaci imienia, nazwiska, numeru telefonu i adresu e-mail, zostaną przekazane akompaniatorom w celu kontaktu, ustalenia harmonogramu prób, weryfikacji programu konkursowego itp.

• Dane osobowe w postaci imienia, nazwiska i noty biograficznej zostaną przekazane do biura tłumaczeń w celu przełożenia tekstu na język polski lub angielski.

• Dane osobowe w postaci imienia, nazwiska, numeru telefonu i adresu e-mail mogą zostać przekazane sponsorom lub patronom, którzy zdecydują się przyznać nagrody lub wyróżnienia w ramach Konkursu.

• Dane wizerunkowe zostaną wykorzystane przez Organizatora w celach marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem materiałów promocyjnych, za pośrednictwem dowolnego medium, w tym w wersji elektronicznej w globalnej sieci WWW (Internet), mediach społecznościowych oraz w formie drukowanej.

7. Dostęp do danych może mieć firma obsługująca i serwisująca stronę internetową Konkursu, a także firma obsługująca system księgowo-finansowy oraz współpracująca Kancelaria Prawna.

8. Podając swoje dane osobowe, uczestnik ma prawo wglądu w te dane i możliwość ich edycji, ograniczenia ich przetwarzania, usunięcia oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu do organu nadzorczego (PUODO).

9. Dane osobowe nie będą wykorzystywane do podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany, z uwzględnieniem profilowania.

10. W formularzu zgłoszenia konieczne jest zaakceptowanie (zaznaczenie) wszystkich, oznaczonych tzw. gwiazdką, zgód na przetwarzanie danych.

11. W każdej chwili każdemu uczestnikowi oraz akompaniatorowi przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania podanych danych osobowych. Przestaniemy przetwarzać podane dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do nich istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec interesów tych osób, praw i wolności, lub dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

 

XIII.         PROGRAM KONKURSU

1. Organizator informuje o obowiązku i konieczności posiadania oryginalnych wydań materiałów nutowych utworów przedstawionych w programie Konkursu poszczególnych specjalności. Przystępując do Konkursu, uczestnik poświadcza legalność materiałów nutowych, z których będzie korzystać.

2. Uczestnicy mogą dokonywać zmian w przesłanym zgłoszeniu wyboru programu prezentowanego w Konkursie, jednak może się to stać nie później niż 1 września 2025. Zmiany należy przesłać drogą elektroniczną na adres spisak@palac.art.pl.

3. Czas trwania przesłuchań pojedynczego uczestnika nie powinien przekroczyć: 25 min w I etapie, 55 min w II etapie, 30 min w III etapie (w zależności od specjalizacji).

4. W I i II etapie Konkursu uczestnicy wykonują utwory z towarzyszeniem fortepianu oraz solo. W III etapie Konkursu uczestnicy wykonują utwór z towarzyszeniem orkiestry.

5. Wszystkie wykonywane utwory powinny być wykonane z pamięci, wyjątek stanowią następujące utwory programu konkursu w każdej ze specjalności: punkt 1 w pierwszym etapie oraz punkty 2 i 3 w drugim etapie Konkursu.

 

 

SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA PROGRAMOWE

 

SKRZYPCE

I etap

1. Johann Sebastian Bach – wybrane części z dowolnej Partity na skrzypce solo:

• h-moll – Allemande & Corente z dublami lub Sarabande & Tempo di Borea z dublami

• d-moll – Allemande, Corrente, Sarabande, Giga

• E-dur – Loure, Gavotte en Rondeaux, Bouree

2. Henryk Wieniawski – jeden kaprys ze zbioru L’ecole moderne op. 10 (z wyłączeniem kaprysu nr 1)

3. Ludwig van Beethoven – druga część dowolnej sonaty na fortepian i skrzypce (z wyłączeniem Sonaty A-dur op. 47 „Kreutzerowskiej”)

 

II etap

1. Sonata z fortepianem do wyboru z:

• Johannes Brahms – Sonata G-dur op. 78

• Johannes Brahms – Sonata A-dur op. 100

• Johannes Brahms – Sonata d-moll op. 108

• Robert Schumann – Sonata d-moll op. 121

• Cesar Franck – Sonata A-dur

• Richard Strauss – Sonata Es-dur op. 18

2. Utwór kompozytora polskiego, do wyboru z:

• Michał Spisak – Improvvisazione

• Aleksander Tansman – Cinq Pieces

• Mieczysław Wajnberg – Trzy utwory

• Witold Szalonek – Arabeski op. 8

• Grażyna Bacewicz – Partita

• Henryk Mikołaj Górecki – Mała Fantazja op. 73

• Krzysztof Meyer – Capriccio Interrotto op. 93

3. Utwór dowolny na skrzypce solo lub z towarzyszeniem fortepianu o czasie trwania do 15 minut (może być to utwór cykliczny)

 

III etap

1. Wolfgang Amadeus Mozart – jeden z koncertów skrzypcowych z towarzyszeniem orkiestry do wyboru z:

• D-dur KV 218

• A-dur KV 219

 

 

ALTÓWKA

I etap

1. Johann Sebastian Bach – Allemande, Courante, Sarabande i Gigue z dowolnie wybranej Suity na wiolonczelę solo

2. Jeden kaprys/etiuda do wyboru z:

• Franz Anton Hoffmeister – Etiudy nr 1, 4, 7

• Bartolomeo Campagnoli – nr 17, 35, 41

• Henryk Wieniawski – nr 2, 3, 4 (op. 18)

3. Jedna część sonaty z fortepianem do wyboru z:

• Franz Schubert – Sonata a-moll Arpeggione, cz. 2: Adagio

• Ludwig van Beethoven (opr. F.X. Kleinheinz) – Notturno D-dur op. 42, cz. 2: Adagio

 

II etap

1. Sonata z fortepianem do wyboru z:

• Johannes Brahms – Sonata f-moll op.120 nr 1

• Johannes Brahms – Sonata Es-dur 120 nr 2

• Henri Vieuxtemps – Sonata B-dur

• York Bowen – Sonata c-moll lub F-dur

• Rebecca Clarke – Sonata

2. Jeden utwór do wyboru z:

• Krzysztof Penderecki – Cadenza na altówkę solo

• Witold Lutosławski – Preludia Taneczne

• Tadeusz Paciorkiewicz – Impresje na altówkę solo

• Paul Hindemith – Passacaglia z Sonaty op. 11 nr 5

• Aram Chaczaturian – Sonata-Pieśń

• Igor Strawiński – Elegia

• Alfred Pochon – Passacaglia

3. Utwór dowolny na altówkę solo lub z towarzyszeniem fortepianu o czasie trwania do 15 minut (może być to utwór cykliczny)

 

III etap

1. Jeden z koncertów altówkowych z towarzyszeniem orkiestry do wyboru z:

• Carl Stamitz – Koncert D- dur op. 1

• Franz Anton Hoffmeister – Koncert D-dur

 

 

WIOLONCZELA

I etap

1. Johann Sebastian Bach – Allemande, Courante, Sarabande i Gigue z dowolnie wybranej Suity wiolonczelowej nr 2–6

2. Alfredo Piatti – jeden kaprys ze zbioru 12 Kaprysów (z wyłączeniem kaprysu nr 1)

3. Jedna część sonaty z fortepianem do wyboru z:

• Ludwig van Beethoven – Sonata g-moll op. 5, cz. 1:  Adagio sostenuto e espressivo

• Ludwig van Beethoven – Sonata D-dur op.102, cz. 2: Adagio con sentimento d’affetto

• Franz Schubert – Sonata a-moll Arpeggione, cz. 2: Adagio

 

II etap

1. Sonata z fortepianem do wyboru z:

• Johannes Brahms – Sonata e-moll op. 38

• Johannes Brahms – Sonata F-dur op. 99,

• Johannes Brahms – Sonata D-dur op. 78 (skrzypcowa)

• Edvard Grieg – Sonata a-moll op. 36

• Cesar Franck – Sonata A-dur

• Richard Strauss – Sonata op. 6

• Fryderyk Chopin – Sonata g-moll op. 65

2. Utwór kompozytora polskiego do wyboru z:

• Aleksander Tansman– Fantazja

• Eugeniusz Knapik – Filo d’Arianna na wiolonczelę solo

• Witold Lutosławski – Grave

• Krzysztof Penderecki – Divertimento na wiolonczelę solo, cz. 1-3

• Paweł Szymański – Kaleidoscope for M.C.E. na wiolonczelę solo

3. Utwór dowolny na wiolonczelę solo lub z towarzyszeniem fortepianu o czasie trwania do 15 minut (może być to utwór cykliczny)

 

III etap

1. Franz Joseph Haydn – jeden z koncertów wiolonczelowych z towarzyszeniem orkiestry do wyboru z:

• C-dur  Hob. VIIb:1

• D-dur  Hob. VIIb:2

 

 

XIV.        POZOSTAŁE POSTANOWIENIA

1. We wszystkich sprawach związanych z przebiegiem Konkursu, które nie należą do kompetencji Jury, decyzje podejmuje Dyrektor artystyczny Konkursu. Decyzje te są nieodwołalne i niezaskarżalne.

2. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w niniejszym regulaminie bez podania przyczyny.

3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem decyduje Organizator.

4. Do niniejszego regulaminu stosuje się przepisy prawa polskiego.

Pozostałe newsy