I ORGANIZATOR:
Pałac Kultury Zagłębia, z siedzibą w Dąbrowie Górniczej (41-300), Plac Wolności 1, nr NIP 629-001-58-16, wpisany do Rejestru Instytucji Kultury Gminy Dąbrowa Górnicza pod nr 3/2008, zwany dalej Organizatorem.
II WSPÓŁORGANIZATOR
Zespół Szkół Muzycznych w Sosnowcu, z siedzibą: (41-200) Sosnowiec, ul. Wawel 2, NIP:
644-243-56-95, zwany dalej Współorganizatorem.
III FORMUŁA KONKURSU
- Konkurs odbywa się w dziedzinie kultury muzycznej i jest wydarzeniem organizowanym w ramach IV Międzynarodowego Festiwalu im. Michała Spisaka.
- Każda edycja Konkursu odbywa się w innych specjalnościach instrumentalnych.
- Celem konkursu jest promocja utalentowanych uczniów, prezentacja ich osiągnięć artystycznych, wymiana doświadczeń pedagogicznych nauczycieli oraz popularyzowanie muzyki klasycznej.
- Konkurs odbędzie się w terminie 7–9 października 2024r. w siedzibie Współorganizatora, w następujących specjalnościach instrumentalnych:
- obój
- klarnet
- fagot
5. Konkurs może zostać odwołany najpóźniej do 29 września 2024r. W przypadku odwołania Konkursu, uczestnikom zostaną zwrócone wniesione opłaty konkursowe po potrąceniu opłat bankowych.
6. W każdym czasie Konkurs może zostać odwołany lub przerwany wskutek działania siły wyższej i/lub zdarzeń i/lub innych okoliczności niezależnych od woli Organizatora, którym nie można było zapobiec. Za siłę wyższą i/lub zdarzenie losowe uznaje się zjawiska zewnętrzne o charakterze nadzwyczajnym, którym nie można było zapobiec nawet przy dołożeniu najwyższej staranności, w szczególności: pożar, powódź, strajk, działania wojenne, zamieszki wewnętrzne, zamach terrorystyczny, akty władzy publicznej, żałoba narodowa, stan epidemiczny.
IV UCZESTNICY
- Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest spełnienie wszystkich wymogów określonych w niniejszym regulaminie.
- Konkurs adresowany jest do następujących kategorii wiekowych uczniów polskich szkół muzycznych:
KATEGORIA I: uczniów klas I-III szkoły muzycznej II stopnia, klas VII-VIII ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia oraz klas I ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia.
KATEGORIA II: uczniów klas IV-VI szkoły muzycznej II stopnia oraz klas II-IV ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia.
- Osoby ograniczone w zdolności do czynności prawych, w tym osoby, które nie ukończyły 18. roku życia, mogą wziąć udział w Konkursie za pisemną zgodą rodzica/przedstawiciela ustawowego.
V REJESTRACJA I KWALIFIKACJA DO KONKURSU
- Rejestracja w Konkursie jest równoznaczna ze zgodą na udział w Konkursie oraz akceptacją niniejszego regulaminu.
- Termin rejestracji w Konkursie upływa 15 września 2024r. o g. 24.00. Zgłoszenia dostarczone po ww. terminie lub niespełniające wszystkich warunków rejestracji lub niekompletne będą przez Organizatora odrzucone.
- Powiadomienie kandydatów o prawidłowej rejestracji oraz zakwalifikowaniu się do I etapu Konkursu nastąpi drogą elektroniczną (e-mail) do 22 września 2024r.
- Organizator nie zwraca kandydatom nadesłanych dokumentów.
- Rejestracja odbywa się za pośrednictwem elektronicznego formularza zgłoszeniowego dostępnego na oficjalnej stronie Konkursu spisakfestiwal.palac.art.pl / spisakfestival.palac.art.pl. Do formularza zgłoszeniowego wymagane jest dołączenie następujących załączników:
- Notki biograficznej w postaci:
– imienia i nazwiska kandydata;
– daty urodzenia
– narodowości
– specjalności instrumentalnej
– nazwy aktualnej szkoły kandydata
– stopnia i klasy
– imienia i nazwiska nauczyciela specjalności instrumentalnej,
- Aktualnej fotografii portretowej do wykorzystania w publikacjach związanych z Konkursem (Fotografię należy załączyć w formacie .jpg lub .tiff, w rozdzielczości minimum 300 dpi).
- W przypadku zgłoszenia uczestnika niepełnoletniego – wypełnionej zgody rodzica/przedstawiciela ustawowego na uczestnictwo w konkursie.
- Maksymalna liczba uczestników Konkursu wynosi 40 osób, w każdej ze specjalności instrumentalnej. Decyduje kolejność zgłoszeń.
VI OPŁATY
- Opłata wpisowa wynosi 100 złotych. Opłatę należy wpłacić na rachunek bankowy Organizatora:
Pałac Kultury Zagłębia
Bank PeKaO SA
nr konta: 85 1240 4272 1111 0000 4835 1254
IBAN PL 85 1240 4272 1111 0000 4835 1254
Kod SWIFT: PKOPPLPW
Tytuł przelewu: imię i nazwisko kandydata + (wraz ze specjalnością instrumentalną)
I Młodzieżowy Konkurs Muzyczny im. Michała Spisaka. Młodzi i zdolni.
2. W przypadku rezygnacji z udziału w Konkursie opłata wpisowa nie podlega zwrotowi.
3. W sytuacji niezakwalifikowania kandydata do konkursu z powodu przekroczenia limitu uczestników opłata wpisowa zostanie zwrócona.
4. Koszty przelewu bankowego ponosi nadawca.
5. Organizator nie zapewnia i nie opłaca udziału akompaniatora. Organizator nie zapewnia wyżywienia i zakwaterowania i nie ponosi kosztów zakwaterowania oraz wyżywienia uczestników i ich osób towarzyszących.
VII PRZEBIEG I PROGRAM KONKURSU
- Przesłuchania są jednoetapowe.
- Podczas Konkursu obowiązuje alfabetyczna kolejność przesłuchań, począwszy od litery wylosowanej przez Organizatora. Ze względów organizacyjnych, z ważnych powodów lub za zgodą przewodniczącego Jury, Biuro Konkursu ma prawo dokonywania zmian w kolejności przesłuchań w ramach jednego dnia. Kolejność przesłuchań przygotowana w formie listy będzie każdorazowo zamieszczana w dzień poprzedzający przesłuchanie w siedzibach Organizatora i Współorganizatora.
- Szczegółowy harmonogram wraz z harmonogramem prób akustycznych zostanie opublikowany na stronie internetowej Organizatora i Współorganizatora najpóźniej w dniu 29 września
- Uczestnicy zobowiązani są przybyć na minimum 1 godzinę przed wyznaczoną godziną przesłuchania konkursowego.
- Podczas osobistej rejestracji w Biurze Konkursu uczestnik jest zobowiązany okazać dokument urzędowy poświadczający tożsamość oraz datę urodzenia (legitymację szkolną, dowód osobisty) oraz pisemną zgodę rodzica/przedstawiciela ustawowego (uczestnik niepełnoletni).
- Uczestnicy Konkursu wykonują 2 zróżnicowane charakterem utwory (z fortepianem lub solo), w tym jeden utwór obowiązkowo autorstwa kompozytora polskiego.
- Dopuszcza się wykonanie prezentacji utworu z nut.
- Wykonanie prezentacji w trakcie przesłuchania ograniczone jest limitem czasowym:
a)dla uczestników KATEGORII I: do 10 minut
b)dla uczestników KATEGORII II: do 15 minut - Ogłoszenie wyników nastąpi po zakończeniu wykonania prezentacji przez uczestników, odrębnie na zakończenie przesłuchań w każdej ze specjalności instrumentalnej, dla każdej z kategorii.
VIII KIEROWNICTWO ARTYSTYCZNE I JURY
- Kierownictwo artystyczne na Konkursem sprawuje Dyrektor artystyczny festiwalu.
- Organizator i Współorganizator Konkursu powołają Jury, składające się z wybitnych autorytetów muzycznych, wykładowców wyższych uczelni.
- Skład Jury zostanie podany do publicznej wiadomości przed rozpoczęciem Konkursu.
- Regulamin prac Jury zostanie ustalony na pierwszym posiedzeniu Jury, przed rozpoczęciem przesłuchań konkursowych.
- Decyzje Jury są ostateczne i niezaskarżalne.
IX NAGRODY
- Wszystkim uczestnikom przyznawane są dyplomy.
2. Finalistom w każdej specjalności mogą zostać przyznane nagrody pieniężne – odrębnie dla każdej z dwóch kategorii wiekowych i specjalności instrumentalnej:
- I nagroda – 2000 zł
- II nagroda – 1500 zł
- III nagroda – 1000 zł
oraz 3 wyróżnienia, po jednym dla każdej ze specjalności, w postaci voucherów ufundowanych bezpośrednio przez serwisy instrumentów.
3. Od nagród pieniężnych zostanie potrącony podatek, zgodnie ze stanem prawnym obowiązującym w Polsce w dniu przyznawania nagród.
4. Nagrody pieniężne zostaną przekazane na rachunek bankowy wskazany przez laureata, w terminie do 30 dni od dnia zakończenia Konkursu, pod warunkiem dostarczenia Organizatorowi właściwych danych i numeru rachunku bankowego, na który ma być przekazana nagroda. W przypadku konieczności wykonania przelewu na konto ulokowane w banku zagranicznym uczestnik zobowiązany jest do podania wszystkich danych, aby przelew był wykonany skutecznie. W sytuacji zwrotu spowodowanego przekazaniem niewłaściwych danych, uczestnik pokrywa koszty zwrotu.
5. Nagrody pieniężne w Konkursie zostaną przekazane na rzecz laureatów po wcześniejszym przekazaniu Organizatorowi wszystkich danych wymaganych do uregulowania kwestii zryczałtowanego podatku dochodowego, zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w wysokości 10% wartości nagrody. Organizator Konkursu jako płatnik przekaże zryczałtowany podatek do właściwego urzędu skarbowego w imieniu laureatów.
6. Zdobywcom nagród pieniężnych przysługuje tytuł: Laureat I. Młodzieżowego Konkursu Muzycznego im. Michała Spisaka. Młodzi i zdolni.
7. Jury ma prawo zmienić liczbę i układ nagród pieniężnych podanych w niniejszym regulaminie z zastrzeżeniem, że ogólna kwota nagród pieniężnych nie może zostać zwiększona, a wysokość kwot poszczególnych nagród pieniężnych nie ulegnie zmianie.
8. Jury ma prawo nie przyznać poszczególnych nagród głównych i wyróżnień.
9. Niezależnie od ww. nagród i wyróżnień mogą zostać przyznane nagrody pozaregulaminowe. W przypadku przyznania nagród pozaregulaminowych o ich podziale decyduje Jury.
X PRAWA AUTORSKIE
- Uczestnicy wyrażają zgodę na utrwalanie (szczególnie w postaci zdjęć i nagrań wideo), wykorzystanie i publikację swojego wizerunku za pośrednictwem dowolnego medium, w tym w wersji elektronicznej w globalnej sieci WWW (Internet), mediach społecznościowych oraz w formie drukowanej.
- Uczestnicy Konkursu przenoszą nieodpłatnie na Organizatora swoje autorskie prawa majątkowe oraz prawa do artystycznych wykonań utworów w Konkursie.
- Uczestnicy przenoszą ww. prawa w celu wykorzystania ich przez Organizatora w sposób nieograniczony czasowo i terytorialne na poniższych polach eksploatacji:
- utrwalenie;
- zwielokrotnienie w każdej technice;
- wprowadzenie do pamięci komputera, sieci Internet lub innej;
- publiczne odtwarzanie i wykonywanie;
- wystawianie;
- wyświetlanie;
- najem;
- dzierżawa;
- wprowadzenie do obrotu;
- nadawanie, integralne transmisje, retransmisje za pomocą wizji lub fonii (przewodowej lub bezprzewodowej), przez stacje naziemne i satelitarne oraz za pomocą sieci Internet lub innej.
4. Eksploatacja ww. praw na ww. polach będzie dokonywana przez Organizatora i/lub podmioty uprawnione przez Organizatora.
5. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za naruszenie praw autorskich osób trzecich przez uczestnika Konkursu.
XI OCHRONA DANYCH
- Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia udziału w Konkursie.
- Dane osobowe podane w formularzu zgłoszeniowym będą przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/79 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO). Podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
- Administratorem podanych danych będzie Pałac Kultury Zagłębia z siedzibą w Dąbrowie Górniczej przy Placu Wolności 1, w okresie od daty ich podania przez okres 2 lat. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest mailowo pod adresem iod@palac.art.pl
- Dane osobowe będą przetwarzane w celach:
a) przeprowadzenia oraz promocji I Młodzieżowego Konkursu Muzycznego im. Michała Spisaka Młodzi i zdolni przetwarzane, a także w celach kontaktowych będą dane uczestnika podane w formularzu na podstawie wyrażonej zgody przez 5 lat + rok bieżący;
b) wyrażenia zgody na udział dziecka w konkursie przetwarzane będą dane rodzica/opiekuna przez 5 lat + rok bieżący;
c) w celach księgowych dane uczestników przetwarzane będą przez 5 lat + rok bieżący. W przypadku nagrodzonych uczestników, dane przetwarzane będą przez 10 lat + rok bieżący;
d) w przypadku zgłoszenia akompaniatora, jego dane przetwarzane będą przez 5 lat + rok bieżący;
e) w celu informacji uczestników o kolejnych edycjach konkursu przetwarzane będą dane w postaci adresu email na podstawie zgody wyrażonej w formularzy zgłoszeniowym do czasu jej wycofania;
f) w celu promocji konkursu oraz festiwalu przetwarzać będziemy dane w postaci wizerunku uczestników, za pośrednictwem dowolnego medium, w tym w wersji elektronicznej w globalnej sieci WWW (Internet), mediach społecznościowych oraz w formie drukowanej. Dane będą przetwarzane na podstawie zgody wyrażonej w formularzu zgłoszeniowym do czasu jej wycofania;
g) dane w postaci imienia i nazwiska uczestników zostaną zamieszczone na stronach internetowych Organizatora: spisakfestiwal.palac.art.pl; spisakfestival.palac.art.pl; palac.art.pl w celu informowania uczestników o kolejności przesłuchań, harmonogramie prób konkursowych. - Dane osobowe mogą zostać przekazane następującym podmiotom:
- Dane osobowe w postaci imienia, nazwiska, uczestnika oraz jego wizerunku mogą zostać przekazane sponsorom, patronom i partnerom Konkursu, którzy zdecydują się przyznać nagrody lub wyróżnienia w ramach Konkursu.
- Dane wizerunkowe zostaną wykorzystane przez Organizatora w celach promocyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem materiałów promocyjnych przekazywanych partnerom i sponsorom Konkursu oraz współorganizatorom.
- Dane osobowe w postaci imienia, nazwiska, rodzica/przedstawiciela ustawowego uczestnika, mogą być przekazane sponsorom, patronom i partnerom Konkursu, którzy zdecydują się przyznać nagrody lub wyróżnienia w ramach Konkursu.
- Dostęp do danych może mieć firma obsługująca i serwisująca stronę internetową Konkursu, a także firma obsługująca system księgowo-finansowy oraz współpracująca Kancelaria Prawna.
- Dane osobowe zawarte w biogramie oraz dane wizerunkowe przekazane będą firmom wykonującym usługi poligraficzne.
6. Podając swoje dane osobowe, uczestnik, rodzic/opiekun prawny mają prawo wglądu w te dane i możliwość ich edycji, ograniczenia ich przetwarzania, usunięcia oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu do organu nadzorczego (PUODO).
7. Dane osobowe nie będą wykorzystywane do podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany, z uwzględnieniem profilowania.
8. W formularzu zgłoszenia konieczne jest zaakceptowanie (zaznaczenie) wszystkich, oznaczonych tzw. gwiazdką, zgód na przetwarzanie danych.
9. W każdej chwili każdemu uczestnikowi, rodzicowi/przedstawicielowi ustawowemu oraz akompaniatorowi przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania podanych danych osobowych. Przestaniemy przetwarzać podane dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do nich istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec interesów tych osób, praw i wolności, lub dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
XII POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- We wszystkich sprawach związanych z przebiegiem Konkursu, które nie należą do kompetencji Jury, decyzje podejmuje Dyrektor artystyczny festiwalu.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w niniejszym regulaminie bez podania przyczyny.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem decyduje Organizator.