akompaniator / accompanist: Martyna Kubik
I etap / I stage
- J.S. Bach – Suite No. 6, BWV 1012: Allemande, Courante, Sarabande, Giga
- Wieniawski – Études-Caprices, op. 18 no. 3
- Schubert – Sonata in A minor Arpeggione, D. 821: II. Adagio
II etap / II stage
- Brahms – Sonata in E-flat major, op. 120 no. 2
- Khachaturian – Sonata-Song
- Bowen – Fantasy for Viola and Piano, op. 54
III etap / III stage
- Stamitz – Viola Concerto in D major, op. 1
Absolwentka studiów na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie prof. dr hab. Elżbiety Mrożek-Loski. Naukę gry na altówce rozpoczęła w POSM II st. im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie altówki Łukasza Syrnickiego. Swoje umiejętności rozwijała podczas licznych warsztatów muzycznych – Międzynarodowych Kursów Muzycznych w Łańcucie, Stringtime Niederrhein w Goch (Niemcy), Warsztatów Kameralnych Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci czy kursów Luzerne Music Centre w Stanach Zjednoczonych.
Była wieloletnią członkinią orkiestry kameralnej Penderecki Youth Orchestra, oraz projektów Polskiej Orkiestry Młodzieżowej LYO 2019 oraz International Lutosławski Youth Orchestra 2022. Laureatka wielu konkursów muzycznych, m.in. I nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Altowiolowym Muzyki Polskiej im. Zbigniewa Friemana, III miejsca na Międzyuczelnianym Konkursie Altówkowym w Poznaniu, III nagrody na 9. Turnieju Kameralnym w 3. odsłonach w Bydgoszczy, 1 nagrody na International Chamber Music Competition France. Stypendystka m.in. Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci w latach 2017-2020, Prezesa Rady Ministrów, Marszałka Województwa Śląskiego. W drodze przesłuchań została wybrana do programu Akademia NOSPR w sezonie artystycznym 2022/2023.
Na kursach mistrzowskich szlifowała swoje umiejętności u takich artystów jak Katarzyna Budnik, Piotr Reichert, Timothy Ridout, Tomoko Akasaka, Eszter Haffner.
Nieustannie odkrywa nowe możliwości w przestrzeniach muzycznych, a jej zainteresowania wykonawcze obejmują epoki od baroku do współczesności. Ostatnie kilka lat szczególnie poświęciła na rozwój w obszarze kameralistyki (współtworząc wiele formacji kameralnych) oraz na wykonawstwo muzyki nowej.
 
  
 
 
  Poprzedni news
Poprzedni news 
  
  
  
 